Auckland - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Lidy Kole - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Lidy Kole - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

08 November 2015 | Australië, Apollo Bay

Rond middernacht landen we in Auckland en na alle formaliteiten liggen we rond half twee in ons bed, zalig!
We gaan onze reis nu weer samen voortzetten maar we hebben nog meer in petto samen met Jeroen en Anke.
Het is bijzonder om hier weer terug te zijn na ca. 3 jaar. Wat meteen opvalt is natuurlijk het voorjaar met al haar pracht aan bloemen terwijl bij jullie de bladeren vallen. Het tijdsverschil met jullie is nu weer 12u., wel zo gemakkelijk. Er vallen ons hier wel een paar dingen op: het aantal Aziaten op straat en in horeca en winkels( als eigenaar) is enorm toegenomen. Verder zijn er dure winkels bijgekomen zoals Prada, Vuiton, Bosch, Dior enz.Ook Nespresso opent binnenkort een winkel.
Verder is de Maori bevolking hier meer zichtbaar dan de Aboriginal in Australie. Ook is Nw.Z. duurder geworden. Anke merkte in Australie al verschil met hier.
We bezoeken het Museum of Art, erg mooi gebouw maar ook een prachtige collectie nationale en internationale kunst. Ook bijzondere foto's van belangrijke Maori personen. We doen een toer met de hop on hop off bus, maken een tocht met de ferry naar Waiheke, een van de vele eilanden rondom Auckland. Het eiland heeft gelukkig geen grote hotels gekregen. De mensen verhuren in veel gevallen een deel van hun huis of ze wonen zelf in hun achtertuin in een minder onderkomen. Bevolking telt 8.000 mensen met in het hoogseizoen 8 x zoveel. Er wonen nogal wat celebrities vanuit Auckland dier hier een huis hebben. Een huis hier kopen is bijna onbetaalbaar. Op dit eiland zijn veel Art Galeries te bekijken, de moeite waard. Water en bezine zijn hier erg duur. Wat is het toch een prachtig land. Ook de haven met fraaie zeiljachten is altijd weer mooi om te zien. De All Blacks (rugby WK gewonnen) worden op woensdag binnengehaald in het Victoria Park en dat maken wij mee, een hele happening.
Na een hele dag buiten te zijn geweest in veelal de drukte is het heerlijk om in onze suite terug te komen waar het heerlijk rustig is. We vinden het dan ook heel fijn om de stad vrijdag te verlaten en de natuur op te zoeken.
Foto's volgen nog maar als het zover is laten we dit even weten.
Voor mijn gevoel gaat het toevoegen van foto's minder gemakkelijk dan voorheen.
We besluiten met een lieve groet voor jullie allen.

• 08 November 2015 - 08:59

Tonneke :

Hoi lieve Lidy en Henk!
    Ben gistermiddag teruggekomen van een stedentrip naar Praag met Corrie (hebben de oma's van Barbara en Bob gekregen). Wat een prachtige stad. Jullie vorige verslagen daardoor ook pas vandaag gelezen..
    Wat een heerlijke reis maken jullie weer, wat een indrukken! En wat de Aziaten betreft: ook in Praag duidelijk aanwezig!
    Ik geniet van jullie reisverhalen en de foto's, zo goed beschreven!
    Heel veel plezier weer, dikke knuffel!
    Tonneke

• 08 November 2015 - 11:56

Henny:

Hallo lieve genieters!
    Want dat doen jullie, en ik gun het je van harte!!!
    Wat een mooi verslag maak je weer meisje, echt gezellig om te lezen, bedankt daarvoor want het is toch wel wat werk alles netjes op te schrijven.
    Ook de foto's zijn prachtig.
    Veel plezier nog en tot je volgende reisverslag (!)
    Liefs, Henny

• 08 November 2015 - 16:13

Rinus En Betty :

Weer genoten van jullie reisverslag. We voelen bijna hoe jullie genieten. Nog veel plezier samen.lieve groet

• 13 November 2015 - 19:17

Meriam Schinkel:

Lieve Lidy en Henk,
    Wat fijn dat jullie zo genieten! We lezen jullie mailtjes met veel plezier. Misschien zou je Anneke nog kunnen toevoegen. Je zou haar er heel veel plezier meedoen! Liefs en geniet lekker door! Meriam

• 14 November 2015 - 09:38

A Brok:

Lieve Lidy en Henk,
    Ik heb dit verslag via Meriam gekregen. Of er gaat iets niet goed of ik sta per abuis niet in jullie lijst. Van Meriam heb ik begrepen dat jullie een verdrietige start van de reis hadden. Alsnog gecondoleerd. Als je zover weg zit ,kun je niets anders doen dan in gedachten zijn bij de mensen die jullie schoonzus ook omringden. Gelukkig hebben jullie de draad weer op kunnen pakken. Fijn te lezen dat jullie weer genieten van al het moois en het feit dat Jeroen en Anke weer bij jullie zijn. Ik ga proberen de vorige verslagen ook nog te lezen te krijgen. Een heel fijne voortzetting van jullie reis gewenst.
    Lieve groeten van Wil en mij.
    Anneke