Wellington en de Wairarapa - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Lidy Kole - WaarBenJij.nu Wellington en de Wairarapa - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Lidy Kole - WaarBenJij.nu

Wellington en de Wairarapa

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

14 December 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Het is maandag 7 december en we verlaten Christchurch om naar het vliegveld te rijden. Dichtbij het vliegveld bezoeken we Antartica Adventure en kunnen daar van alles zien en lezen rondom dit poo lgebied. Ook zien we de kleinste pinguins, the blue, die gevoerd worden. Het blijft och altijd weer geweldig leuk om ze te zien. Er is er een bij die 25 jr.oud is maar helaas blind is. Dat is aan het lopen ook wel te merken. Antartica heeft in het verre verleden vastgezeten aan een aantal omliggende landen.
Bij het vliegveld leveren we ook deze auto weer in en wachten we op onze vlucht naar Wellington. Na goed 40 min. landen we in Wellington waar het ook dit keer weer mooi weer is. We gaan met een taxi naar Jeroen en Anke want die zijn na hun werkdag druk met de voorbereiding van het avondeten. De buurtjes, Frances en Cathy en Jeff komen n.l. eten en het is een reuze gezellige avond en we eten heerlijk.rances is in Hengelo geboren maar op zijn 6e al met zijn ouders naar Nw.Z. gegaan. Hij kent overigens nog steeds wel een aantal ned.woorden. Zo laat hij zich doir zijn kleinkinderen opa noemen, heel grappig. Hij laat elke dag de vlag wapperen en belooft ons voor de volgende dag de twentse vlag.
8December, onze 49e trouwdag, Jeroen en Anke werken en wij gaan na ontbijt en koffie naar de stad. Het is een mooie en zonnige dag met weinig wind en dat is in Wellington wel eens anders. Rond 17.15 u. hebben we met de jongelui afgesproken en om ons feestje te vieren starten we met een prosecco.
We eten daarna bij Shed 5 on the Waterfront, heel gezellig en heel, heel lekker.
Al met al sluiten we deze mooie dag thuis met een drankje af.
En dan is Jeroen jarig, 47geworden,. We zingen hem op de vroege morgen enthousiast toe met we wish you etc. want ook vandaag moet er gewerkt worden. Henk en ik willen nog een paar laatste inkopen doen. We denken ook de Botanic Garden te bezoeken maar er staat een rij wachtenden waar je niet bij wilt staan. In de haven is n.l. een cruiseschip aangekomen en dat is meteen in de stad te merken. Na onze lunch buiten op een bankje, gaan we naar het Te Papa Museum. Dit museum kun je zo vaak bezoeken voor je alles gezien hebt. Op de 5e verdieping is een prachtige expositie van schilderijen en foto's,
We eten thuis en laten een pizza komen.
Op donderdagochtend halen we onze volgende auto bij de ferry op om naar de Wairarapa te gaan, een wijngebied niet zover van Wellington. Jeroen en Anke komen op vrijdag met de trein.Wij gaan eerst naar Martinborough waar we voor de eerste keer een b&b hebben geboekt. Geweldig leuk adresje met fraaie rozentuin en moi terras. Onze gastvrouw Barbara is allerhartelijkst. De volgende dag naar Greytown waar we voor ons vieren een cottage hebben voor 2 nachten. Ook dit is een geweldig mooi onderkomen.waar we met elkaar een fijn weekend doorbrengen. Greytown is een erg leuke plaats. We bezoeken nog vrienden van Jeroen en Anke die nu buiten de stad wonen in een fraai huis op een heuvel met 10 hect. grond. De Kiwi's zijn gek op rozen en dat is in hun tuin ook goed te zien.
Zondagavond gaan de jongelui met de trein weer naar huis en wij terug naar Martinborough om nog 2 nachtjes in de leuke b&b te logeren. Het ontbijt is heel uitgebreid., maar niet om dagelijk te doen hoor. Lijkt me niet goed voor de lijn en de gezondheid. Vandaag zijn we naar Lake Ferry en naar het Palliser Lighthouse geweest en zeehonden gezien, al waren ze niet zo talrijk als eerder.. Ik heb de trap naar boven beklommen, 249 treden en werd beloond met een fraai uitzicht. De route er naar toe is erg mooi.
We zijn van plan om morgen via de Kapiti Coast naar Wellington terrijden. Ja en en dan nog goed 2 dagen bij Jeroen en Anke. Vrijdag brengen ze ons naar het vliegveld en begibnen wij aan onze terugreis.
Van deze laatste dagen hier en ons bezoek aan Dubai gaan we jullie verder vertellen al we thuis zijn.
Dit is voorlopig ons laatste verslag.
Lieve mensen, omdat het al zo kort voor Kerstmis is, wllien we degene die we niet meer voor die tijd zullen zien of spreken, fijne feestdagen toewensen..
Een lieve groet voor jullie allen van Jeroen, Anke en ons beiden.

• 14 December 2015 - 05:53

Lidy Kole:

Hallo Lidy,
    Ikwil graag als eerste je niet alleen bedanken voor dit verslag maar ook alle andere.
    Ik weet dat je weleens een verslag een tweede keer moest maken omdat de techniek je in de steek liet.
    Alles moest soms wijken voor een verslag en over de foto series maar niet te spreken.
    Ik kan het weten want ik was er bij.
    Al met al geweldig! Bedankt lieve schat van je chauffeur, soms reisleider, trouble shooter en echtgenoot.
    XXXXXX
    Henk.

• 14 December 2015 - 12:59

Betty En Rinus:

Lieve Lidy en Henk
    Dank,dank,dank voor alle mooie verslagen. We gaan ze missen. Maar we zien er ook naar uit jullie weer live te zien en te spreken. We hebben het sinterklaasfeest met alle surprises en gedichten achter ons gelaten .We hebben genoten van alle creaties van kinderen en vooral van de kleinkinderen. Nu op naar de verjaardag van Rinus. Dat vieren we met een Kerstdiner bij Joris. En dan op naar de Kerst met mijn broers en zus bij Wim. Dit jaar voor de eerste keer zonder onze moeder. Gaan we even bij stil staan. En dan de draad weer oppakken. We wensen jullie nog een paar heel fijne dagen en dan tot ziens. Lieve groet