Ons vertrek naar Adelaide/gecorrig.versie - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Lidy Kole - WaarBenJij.nu Ons vertrek naar Adelaide/gecorrig.versie - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Lidy Kole - WaarBenJij.nu

Ons vertrek naar Adelaide/gecorrig.versie

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

03 November 2015 | Australië, Apollo Bay

Omdat het gisteren nachtwerk werd, is mijn verhaal niet helemaal goed door mij weergegeven, vandaar de correctie.
Op 20 okt. brengen onze vrienden, Lia en Wil ons naar Schiphol maar niet zonder afscheid te nemen van Els en Ludo, onze geweldig fijne buurtjes die al die tijd op ons huis passen. Els en ik hebben het er moeilijk mee. Op Schiphol hebben we ruim de tijd om met Lia en Wil koffie te drinken en gezellig over van alles van reizen/vakanties te praten. Ook hen moeten we voor een poosje dag zeggen. Zij gaan zelf binnenkort nog een reis naar Indonesie maken.
We komen rond middernacht in Dubai aan en tijdens de overstap komen we in gesprek met een ned.studente die ons vertelt over de World Solar Challenge waaraan haar vriend deelneemt namens de TU in Twente. De finish zal in Adelaide zijn op de komende donderdag. Dat willen we wel meemaken.
Het is heerlijk om na zoveel uur vliegen uit te stappen en in je hotel naar je bed te kunnen. Jeroen en Anke komen de volgende dag (do.) helaas een paar uur later. Omdat de afhandeling van een aantal zaken te lang duurt in Sydney, missen ze de aansluitende vlucht.
Op donderdag wandelen Henk en ik naar de plek waar de finish zal zijn.
De nederlandse supporters van zowel Twente als Delft zijn goed vertegenwoordigd. De spanning stijgt over wie als eerste zal finishen. Delft wint dit en Twente wordt tweede, een prachtig resultaat voor ons landje. Rond half drie zien we Jeroen en Anke, een heel fijn weerzien.
Met ons vieren ervaren we Adelaide als heel plezierig en je kunt de verschillende dingen goed belopen.
De volgende dag halen we onze huurauto op, een heerlijke reiswagen met veel ruimte en Anke gaat rijden. Het is heerlijk weer, zo'n 25gr. Vanuit Adelaide rijden we door de Barossa Valley, een heel groot wijngebied. De wijnstokken zitten al volop in het blad. We overnachten in Tanunda en de volgende dag rijden we naar Mildura waar 's-avonds een rock en roll feest is compl. met kleding, kapsel, muziek en oude ( maar zeer fraaie) auto's. Na de Barossa Valley gaat onze tocht langs eindeloze graanvelden. In het national park de Grampions boeken we voor 2 nachten een leuke cottage. Hier zien we ook de eerste kangeroes, sommige met een jong in de buidel. De volgende dag maken de jongelui een wandeling van ca. 4-5 uur. De oudjes gaan voor minder. Verschil mag er zijn. Het is een prachtig park waar je veel meer tijd zou kunnen doorbrengen. We bezoeken hier ook een informatiecentrum waar veel over de Aboriginal cultuur te lezen en te zien is.
Bij Warrnambool begint de Great Ocean Road en hier komen we aan het strand maar het water is nog fris, zeg maar koud. Langs deze route kun je om de paar km. wel een stop maken voor een fraaie lookout. Bay of Island is er zo een maar ook de London Bridge en de Twelve Apostles zijn de moeite waard. Prachtige kliffen langs de kust. De weg wordt steeds bochtiger maar Anke rijdt geweldig en Apollo Bay is onze volgende stop voor 2 nachten. We hebben alle dagen prachtig weer en genieten. In de buurt maken we een wandeling door het prachtige regenwoud. Bij Cape Otway ( hier zien we de eerste koalabeer) wandelen we naar de vuurtoren en kijken de diepte in van bovenaf, brrr. Wel mooi! Jeroen en Anke maken een grote wandeling in dit gebied.
Op weg naar Melbourne, zien we bij Kenneth River (national park) een aantal koala beertjes hoog boven in de boom. Ze zitten daar op een veilige plek en hebben een goede schutkleur. Wat een schattige beestjes zijn dat. Er zijn er teveel in vergelijking met hun voedselbron(eucalyptusboom) en daarom mogen ze afgeschoten worden heb ik vernomen. Wij vinden dat natuurlijk heel zielig.
Bij Geelong houdt de Great Ocean Road op en rijden we verder naar Melbourne. Het is een prachtige route, absoluut de moeite waard.
In Melbourne hebben we een airb&b, prima onderkomen in de wijk St. Kilda (nu een yuppenwijk) dicht bij het strand. In feite hebben we maar 1 dag om wat van de grote stad te zien. We gaan naar de Queen Victoria Market, Federation Square, St Pauls Cathedral, Fitzroy Gardens ( met heel veel bruidsparen). Vanwege de paardenraces hier zien we op straat fraai uitgedoste dames. Als afsluiting eten we 's-avonds gezellig en heel lekker aan de boulevard in St Kilda met prachtig weer. We hebben diverse keren buiten de deur gegeten maar ook een paar keer zelf gekookt. De volgende dag vliegen Jeroen en Anke n.l. al vroeg. We sluiten onze gezamenlijke 10 daagse hiermee dus af maar wel met een fijn gevoel dat we dit samen hebben kunnen doen. Wij vliegen wat later en moeten de auto op het vliegveld inleveren.
De foto's volgen z.s.m.
Een lieve groet voor jullie allen.

• 02 November 2015 - 13:05

Tonneke:

Weer een heerlijk reisverslag! Leuk om stukje Australië gezien te hebben samen met Anke en Jeroen!
    En nu genieten van Nieuw Zealand!
    Fijne reis!

Liefs
    Tonneke

• 02 November 2015 - 22:05

Meriam Schinkel:

Heerlijk klinkt het! Lekker verwend door niet te hoeven rijden en fijn kunnen genieten! iK hoop dat de reactie er in komt. Ik probeerde het via de telefoon maar dat lukte niet echt geloof ik. En anders staat mijn reactie er dubbel in! Wat een mooie plaatjes van die kangoeroes en koala's zal je geschoten hebben. Geniet lekker verder , wij houden de mail in de gaten. Liefs Meriam

• 02 November 2015 - 22:31

Elly Hollander:

zo te lezen gaat het jullie goed, blijf lekker genieten samen

• 04 November 2015 - 12:55

Lia En Wil:

Hallo Lidy en Henk,

Fijn te horen dat jullie genieten met elkaar. Leuke foto's!!
    Bijzonder ook om de finish van de World Solar Challenge mee te maken, waar onze Nederlandse studenten weer succesvol waren. Hebben jullie de aankomst van de wereldkampioenen rugby The All Blacks in Auckland nog meegekregen?

We wensen jullie een heel fijn verblijf in Nieuw Zeeland en groeten jullie vanaf hier.

Geniet ze!!

Wil en Lia

• 04 November 2015 - 16:48

Betty En Rinus:

Dank Julie voor het eerste reisverslag. Fijn te lezen dat jullie de draad weer op hebben kunnen
    Veel plezier en lieve groet