Coromandel Town, Wellington, Zuidereiland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Lidy Kole - WaarBenJij.nu Coromandel Town, Wellington, Zuidereiland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Lidy Kole - WaarBenJij.nu

Coromandel Town, Wellington, Zuidereiland

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

27 November 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Het is ca. 75 km.rijden naar Coromandel Town maar het vraagt wel anderhalf uur in tijd maar het is een prachtige route met onderweg een lookout om stil van te worden, zoveel schoonheid in natuur! In het stadje drinken we koffie, wandelen wat rond en eten ons boterhammetje in een park en dat smaakt. We gaan ook nog een kijkje nemen bij de Driving Creek Railway, waarmee we in een eerdere vakantie een ritje naar boven hebben gemaakt. Het treintje rijdt nog steeds en de pottery is wat uitgebreid.
Terug in Hahei gaan we tot slot nog even afscheid van het strand nemen en laten we het zonnetje lekker op ons schijnen.
Na een nachtje slapen en ontbijt pakken we onze spullen en rijden richting vliegveld Auckland. Onderweg zien we weer eens die prachtige bossen met daar tussendoor de boomhoge varens. Auto inleveren gaat ook weer probleemloos en dan zijn het weer de gebruikelijke dingen zoals inchecken e.d. De vlucht naar Wellington is prima en het is mooi weer. Op het vliegveld staat Anke ons op te wachten en is het een fijn weerzien na twee en een halve week.
Ze heeft de auto van een vriend geleend en we rijden vanwege het mooie weer langs de kust. Omdat het spitstijd duurt de rit wat langer. Jeroen is thuis om ons op te wachten en de bagage naar boven te dragen, de berg op. Verrassing bij aankomst: de nederlandse vlag staat te wapperen, wat een welkom!!
Fijn om weer bij Jeroen en Anke thuis te zijn.
's-Nachts gaat het heel hard waaien (windy Wellington)waardoor ik minder goed slaap. Volgende dag, vrijdag, gaat Anke zoals gebruikelijk met vriendinnen wandelen, Jeroen gaat naar het werk en wij gaan shoppen. We spreken 's-middags in de stad af en vanwege regen gaan we eerst naar het Wellington Museum die een uitbreiding heeft gekregen, heel interessant.
We eten in de stad bij een visrestaurant. Overal is het druk, heel gezellig.
Gebruikelijk gaat op de vroege zat.ocht. of Anke of Jeroen met hun vriend Rutger een aantal winkels af voor de wekelijkse boodschappen. Dit keer gaat Henk ook mee, een soort uitje.
Einde van de ochtend gaan we naar Zealandia (sinds 25 jr.) een groot omheind park om de historische bush te herstellen. Het is een voormalig drinkwaterreservoir. Omdat dit op de breuklijn lag, hebben ze dit hier weggehaald, te riskant. We zien er bijzondere vogels. Ook de bijbehorende tentoonstelling is erg leerzaam. Eind v.d. middag komen hun ned.vrienden en eten bij ons, heel gezellig en fantastisch gekookt door Jeroen en Anke.
Op zondagochtend gaan na het ontbijt de jongelui de tuin in om plantjes en kruiden te poten. Het is er mooi weer voor. Ik ga met foto's bezig.
Na de lunch maken we een bushwandeling aan de overkant van de berg t.o. hun huis langs een riviiertje. Zo dicht bij huis en dan zo mooi kunnen wandelen! En natuurlijk kan het niet anders dan dat we naar een basketball wedstrijd gaan kijken maar dan in de pub. De Breakers, het nat.team van Nw.Z. wint van Melbourne ( de koploper) dus mooi. Tot besluit in de stad blijven eten.
Maandag, 23 nov. we nemen afscheid van Jeroen en Anke en vliegen van Queenstown. We hebben een prachtig uitzicht op de Alpen. Volgende huurauto opgepikt op vliegveld en we boeken 1 nacht in Rydges hotel met uitzicht op het meer.
Na een goede nachrust rijden we via Arrowtown, een heel leuk plaatsje, naar Wanaka via de Cordrona Road, ook weer heel fraai.
Bij onze lodge aangekomen worden we verwelkomd door Bob en even later ook door Shona. Ook dit is een heerlijke plek om weer te vertoeven. De dagen in Wanaka zijn zonnig maar erg winderig. Zijn ze hier niet gewend. We koken hier weer zelf en ik verzorg een paar wassen. We maken diverse uitstapjes en wandelen een aantal keren via de golfbaan naar beneden naar het centrum, half uurtje.
Donderdagavond en nacht gaat het naar verwachting stormen, regenen en even een donderslag. De volgende ochtend zijn de bergen niet te zien maar al snel klaart het op en gaan we weer op pad. We bezoeken een Lavender Farm, waarvan een deel al bloeit maar over ca. 3 weken alles gedurende de hele zomer. Wat zal dat een prachtig gezicht zijn.
Daarna nog langs het meer gewandeld tot besluit en we gaan zo ons laatste maaltje hier nuttigen. Morgen vertrekken we hiervom ri. Lake Tekapo te gaan.
Zoals jullie kunnen lezen maken wij het hier uitstekend en we hopen dat het met jullie ook goed gaat.
Met een lieve groet tot ons volgende verslag.

• 27 November 2015 - 09:01

Lia En Wil:

Hallo Lidy en Henk,

Zojuist hebben we weer met plezier jullie mooie verslag gelezen en vanwege een goede wifi verbinding in ons hotel in Sengang waar we zojuist hebben ingecheckt aan het Tempemeer in Sulawesi hebben we ook alle foto's kunnen bekijken met die mooie natuur en prachtige blauwe luchten.
    Geniet ze nog in dat schitterende land en fijne dagen met elkaar gewenst.

Lieve groeten
    Wil en Lia

• 27 November 2015 - 11:51

Henny:

Hallo lieve Lidy en Henk,
    We zijn weer helemaal bij!!! Geweldig iedere keer je verslag te lezen en mooie foto's!
    Wat een mooie reis maken jullie weer. Geniet er nog een poosje van, want je weet het is voorbij voor je het weet. Bij ons gaat alles goed en wij gaan inderdaad Sinterklaas vieren!
    Lieve groet en tot het volgende verslag! Henny

• 27 November 2015 - 19:07

Arie En Annemarie:

Lieve Henk en Lidy,

Geweldig om jullie verslag weer te lezen. Het leukste ervan is natuurlijk dat wij ons het nog precies kunnen voorstellen wat voor een mooie omgeving jullie zien. Het treintje van de Driving Creek Railway zijn wij ook mee naar boven geweest wel een beetje eng,want het piept en het kraakt, maar eenmaal boven hadden we een schitterend uitzicht. Toen we in Wanaka waren hebben we nog een fietstocht langs het meer gemaakt. Gelukkig was het toen prachtig weer en geen storm zelf heel erg heet. Wij wensen juliie aan het Lake Tekapo weer een heerlijk verblijf, want aan het prachtige meer kunnen jullie weer lekker genieten. Wij krijgen weer helemaal zin om de film nogmaals te bekijken. Dat is wel even iets anders als in werkelijkheid daar te zijn.

Liefs Arie en Annemarie

• 27 November 2015 - 19:24

Nelly Rijk:

Hallo lieve Lidy en Henk. IK was een beetje achter met het lezen van de mails maar ik had gezien dat er een verslag en foto's van jullie waren dus ben ik toch maar weer gauw achter mijn computer gaan zitten. Het is altijd weer een feest om jullie verslag te lezen. Ik kijk al weer uit naar het volgende. Wat fijn dat jullie zo genieten en ook weer bij de kinderen zijn geweest. Hier is alles in orde en dat hopen we zo te houden. Nog veel plezier en vooral genieten! Liefs Nelly

• 27 November 2015 - 21:29

Bep En Steef:

Lieve Lidy en Henk, weer een gezellig verslag van jullie reis. En wat heerlijk dat jullie het weekend weer bij Anke en Jeroen hebben doorgebracht. Ook de foto's geven een prima indruk van jullie reis.
    Het 1e deel van het veteranentoernooi hebben met prachtig weer en heel veel gezelligheid weer afgesloten. Hier gaat het verder allemaal goed. Morgen naar Tijn zijn verjaardag.
    Een fijne en goede voortzetting van jullie reis toegewenst en tot de volgende keer.
    Liefs, Bep

• 28 November 2015 - 19:10

Anneke Brok:

Lieve Lidy en Henk,
    Altijd weer verrassend zo'n verslag van jullie. En dan die mooie foto's . We vragen ons wel af of alle leguanen zulke mooie kraaltjes op hun kop hebben. Verder wat al die bosjes in het water zijn. Wil dacht dat het thee was, maar volgens mij is dat niet zo. Mopper maar niet op de regenmomenten, want hier is het veel erger. Onze vijver stond half leeg, want er zit ergens een lek. Het waterpeil is echter aanzienlijk gestegen. Het zijn echt de donkere dagen voor kerst. Een fijne voortzetting van jullie reis en geniet ervan dat Jeroen en Anke weer in juliie nabijheid zijn.
    Lieve groetjes van Wil en mij.
    Anneke

• 03 December 2015 - 19:12

Wil En Theo:

Lieve Lidy en Henk.

We hebben jullie vervolgverhaal al een paar keer gelezen. Fijn, dat jullie daar een hele mooie tijd door-maken. De prachtige natuur en het zomerse weer herleven ook weer bij ons.
    Geniet er nog van, want de afreis nadert al weer snel. Moet je natuurlijk niet aan denken !!!!

Ons weer is heel wispelturig. Gewoon ruig weer soms. Veel regen, storm en temperaturen ,die op de
    lente lijken.
    We staan inmiddels ook tussen de kerstbomen. De eerste verkopen stemmen hoopvol ..........

Hartelijke groeten

Wil en Theo